Wendy Boumans

Krefelderstrasse 258 / 47877 Willich / T. (0031) 6 46 27 33 21 / E. wendy@gentilecoaching.nl

© 2019 Created by Gentile Coaching

Help! Ik voel me gestrest; 5 kleine dingen die mij helpen.

October 20, 2017

 

Ondanks dat ik veel positiviteit en verbinding in mijn leven heb op het moment, voelde ik mij deze week een beetje opgejaagd. Alsof er iets móest gebeuren; nu meteen! Maar ik geen enkel idee had, wat dat dan was dat er moest gebeuren. Op zo'n moment heb ik wel eens last van een soort "verlamming". Ik duik dan op de bank met telefoon of tablet en candycrush een eind in de leegte. Wachtend op een beter gevoel...

Ik had een paar drukke weekenden achter de rug, gezellig, maar druk. Ik had/ heb ontzettende last van mijn onderrug, maar voelde ook de druk van het tóch gaan sporten en hardlopen. En... en dat is écht een ontzettend wekkertje voor mij; ik zocht eten, suiker- en vetrijk eten. Nee, dat wil ik niet!

 

Terug naar mezelf, wat helpt mij om me minder opgejaagd te voelen? Ik zocht bewust naar 5 kleine dingen, en wellicht helpen ze jou ook op momenten van opgejaagdheid.

 

1. Poets!

Haha, ik zie dat je je wenkbrauwen fronst; poetsen?! Ja, poetsen. Poetsen helpt mij om gedachten te ordenen, doordat er orde komt in huis. Ik probeer dan heel bewust op mijn ademhaling te letten en op mijn lijf (zeker met de rugpijn). Dit alles onder het genot van een fijn muziekje (op standje burenruzie!) en een lekker ruikende allesreiniger. Bijkomend voordeel is dat je huis ervan gaat stralen én dan kun jij echt niet achter blijven :).

 

2. Dans door de kamer!

Ik heb het al eens eerder benoemd; dansen door de kamer brengt mij in een staat van rust. Het werkt voor mij als een soort meditatie. Nadat ik een paar minuten door de kamer heb gedanst en gesprongen, voel ik me energieker. En vooruit... ook een beetje gek! De gordijnen laat ik trouwens gewoon open ;).

 

 

3. Ga knutselen, kleuren, tekenen, breien enz..

Het is bekend en ook bewezen dat je hartslag daalt en je ademhaling rustiger wordt op het moment dat je iets met je handen doet. Op het moment dat ik mij niet lekker voel, ga ik mandala's kleuren. Ik vind dat superontspannend! Alleen maar bedenken welke kleur ik in welk vakje wil gebruiken, heerlijk. Vaak komt er dan rust en ruimte in je hoofd om eens te voelen wat die ene moeilijke kwestie met je doet en komen antwoorden op je vragen als vanzelf.

 

 

 

4. Ont- mens!

Zo nu en dan heb ik het ontzettend nodig om een dag geen mensen te zien en te spreken. Soms duurt dat een hele dag, soms een paar uurtjes. Ik lees dan een boek, zoek een leuk filmpje, maar vaker nog ga ik naar buiten. Het bos in of de hei op. Dus kom je mij eens tegen en heb ik een "blik op oneindig" gezicht? Dan ben ik aan het ont- mensen ;).  

 

5. Realiseer je dat minder fijne dagen een opstapje zijn naar groei en ontwikkeling!

Steeds als ik me iets minder fijn en opgejaagd voel, veranderd er iets in mijn leven in de komende tijd. Het lijkt net alsof ik me dan klaar maak om een stap te zetten. Dat klinkt een beetje raar, maar denk er maar eens over na. Op welke momenten heb jij stappen gezet die je ontwikkeling ten goede kwamen? Meestal in of na een periode waarin je iets minder lekker in je vel zat, toch?

 

Niemand is constant gelukkig, maar je kunt op de momenten dat je niet lekker in je vel zit wel leren van jezelf! Je kunt je veerkracht vergroten en leren om op die dagen net iets liever voor jezelf te zijn. Jij hebt ook hier de regie over je eigen leven!

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

April 3, 2019

March 26, 2019

December 21, 2018

Please reload

Archief
Please reload

Zoeken op tags
Please reload